| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.10.2006 00:01 Post subject: |
|
|
| Nero wrote: | | Innimellom må jeg innrømme at jeg synes synd på bergenserne. |
Ta deg en rask dusj, så går det nok over! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 16.10.2006 01:01 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Tomasz Sokolowski på TV2 nå på spørsmål om hvem han tror vinner serien: "Jeg håper det blir Rosenborg". |
Han har jeg faktisk også alltid likt, scoret mål mot Brann i dag og så den kommentaren. Kjernekar! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.10.2006 01:20 Post subject: |
|
|
Etter å ha vært en tur på Bataljonens forum må jeg si meg mektig imponert over at stort sett samtlige Brann-supporterene mente dommeren var kjøpt og betalt.
Nå er jeg sikkert langt fra nøytral i den kampen, selv om jeg prøver, og jeg så den riktignok sammen med min far som er Lyn-fan, men for oss virka det da som at det var Brann som fikk lov til å spille gris det de ville. Charlie Miller tok Edu brutalt på hjørnet av egen 16-meteren minst to ganger, og hadde en takling i gult kort-land tidlig i kampen, Sigurdsson klippet ned en Lyn-spiller bakfra på 20 meter, og Gashi hoppet inn i bakhodet på Espen Hoff med albuen først, for så å gi han blodkjeft etterpå. Alle disse situasjonene ble bare frispark. Etter min mening burde minst to-tre Brann-spillere til hatt gult kort. Winters sitt var riktignok noe billig.
Er det jeg som er helt på bærtur her, eller er det mange bergensere som strekker seg etter strå? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 16.10.2006 02:48 Post subject: |
|
|
| Så også det du så Zorac, men dommeren la egentlig lista høyt virket det som, også senere i kampen. Synes han gjorde en grei kamp, det var flere litt ville dueller der det var først og fremst farlig spill mer enn bevisst stygt, vanskelig å vurdere når slike skal være gult. Synes, som Semb, at det første gule til Bakke var riktig men at det andre var for strengt. Miller burde hatt et gult for summen av flere taklinger på kanten. |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 16.10.2006 03:07 Post subject: |
|
|
Jeg sa at Brann ville drite seg ut! Nå har dere beviset! Det stinker GULL lange veier nå  _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 16.10.2006 09:47 Post subject: |
|
|
Rbk trenger 6 poeng. Uavhengig av kampen på Brann stadion. Jeg tviler sterkt på at Brann tar 9 poeng på de tre siste selv med seier mot oss.
Er litt sånn blanda følelser med hvor gullet bør sikres da jeg ikke skal til Bergen. Hadde vært litt morsomt at det hele ble avgjort foran Brann-fansen, men samtidig hadde det vært artig at gullet kommer hjem i nest siste serierunde også.
En delt løsning kanskje, der ting avgjøres i Bergen mens NFF deler ut medaljene i Tr.heim. |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 16.10.2006 10:07 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Etter å ha vært en tur på Bataljonens forum må jeg si meg mektig imponert over at stort sett samtlige Brann-supporterene mente dommeren var kjøpt og betalt.
|
Har snakket med felre der selv, og de legger gjerne stor vekt på at akkurat deres totale mangel på objektivitet inngår i det å være brannsupporter. De er rett og slett stolte av det, og mener det beviser deres overlegne supporterskap. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 16.10.2006 10:14 Post subject: |
|
|
| Det forumet overraska meg litt også. På alle de supporterfora jeg har besøkt og skrevet på, har det alltid vært en og annen oppkomling som skriver endel, svær i kjeften og breial i holdningen, som til overmål skriver på den lokale dialekten. Imidlertid vil etterhvert de seriøse debattantene melde seg og drukne skrikhalsen ganske snart. På BBB-forumet, derimot, virker det som om "normalen" er å skjelle og smelle, og at det viktigste er å demonstrere at man gir jevnt faen i alt. Mye innestengt aggresjon, virker det som. Kanskje ikke så rart, når man anstrenger seg så mye for å påberope seg norsk stormaktstatus, men fortsatt er en resultatmessig middelmådighet? |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 16.10.2006 10:56 Post subject: Ikke godt nok |
|
|
Det blir feil å skylde på dommere, bortebane/hjemmebane osv.
En realitet er at lagene faktisk har fordel av å spille hjemme, men en annen realitet er at noen faktisk er veldig gode på bortebane, som feks Stabæk har vært i år.
Jeg mener dette ligger i det taktiske, og akkurat der mener jeg Brann har vært for dårlige nå i det siste.
Det fungerte mot Stabæk på Nadderud, men ikke i Tromsø og ikke på Ullevål.
Jeg synes at man burde slutte med alt det taktikk vaset, som å spille deffansivt og kompakt på bortebane, for så å vente på sjansene og sette inn dødsstøtet.
-Er større tilhenger av at angrep er det beste forsvar. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 16.10.2006 11:08 Post subject: |
|
|
Hvorfor føler du at du trenger et nytt topic for dette?
Greit du er bitter fordi Brann har forspilt gullsjansene for endte gang, men ikke la det gå utover oss  |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 16.10.2006 12:54 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | | Rbk trenger 6 poeng. Uavhengig av kampen på Brann stadion. Jeg tviler sterkt på at Brann tar 9 poeng på de tre siste selv med seier mot oss. |
Vi tar garantert seriegull med 7 poeng på de siste 4 kampene (inkludert i kveld). Garantert med det lille forbeholdet om at Brann skulle ta oss på målforskjell... før kveldens oppgjør har RBK +18 og Brann +9 i målforskjell, så det burde strengt tatt være umulig. I tillegg leder vi 38 vs 36 på antall scorede mål med èn kamp mindre spilt. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.10.2006 13:38 Post subject: |
|
|
"- Jeg bryr meg katten i tabellen, og har kun fokus på å ta tre poeng mot Rosenborg. Så får vi heller telle opp poengene og se på tabellen når sesongen er over, sier Brann-trener Mons Ivar Mjelde."
Yeah right.. Var han ikke glad for å ligge på andreplass pga. mindre press, da?  |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 16.10.2006 14:18 Post subject: |
|
|
Husker at Mons Ivar Mjelde og Brann var veldig opptatt i sommer av at de ikke skulle få en kollaps etter sommerpausen. De gjentar til stadighet at de ikke er opptatt av tabellen, ... men de greier ikke å lure sin egen psyke, den kollapsen de ikke skulle få kom likevel, og har fortsatt.
| Zorac wrote: |
Er det jeg som er helt på bærtur her, eller er det mange bergensere som strekker seg etter strå? |
Dommeren gjorde en helt grei kamp han, ingen store feil og ikke mange små heller. Hvis Brann klager på dommeren sier det mer om dem enn om han. Brann og Tromsø har vært veldig sutrete i høst. (Tilhengerne altså, og i Tromsøs tilfelle laget også.) |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.10.2006 14:46 Post subject: |
|
|
Man ser mange likheter med Brann i år som man så med VIF i fjor. Forskjellen er at Rosenborg ikke var gode nok til å henge seg på topplagene da da. De er med nå. Hvis man ser på de tre andre topplagene etter sommeren, har alle (LSK, Stabæk og Brann) prestert vesentlig dårligere enn første halvdel av sesongen.
Dette har man sett mange ganger i det siste. Det er jo ikke mange sesongene siden Lyn ledet med 10 poeng over Rosenborg kun få runder før serieslutt. Men Rosenborg dro i land gullet etter Lyn-falitt. Det virker som dette er et utbredt syndrom i norsk fotball. Ingen lag takler å være i gullkamp mot Rosenborg. Eneste unntaket de siste årene er vel VIF i 2004-sesongen. De klarte det nesten. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 16.10.2006 19:43 Post subject: Heia Ham Kam |
|
|
Heia Ham Kam , Heia Ham Kam
Får håpe de hjelper Brann i kveld...tviler på at RBK vinner resten av kampene _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 16.10.2006 21:02 Post subject: Til å leve med |
|
|
Absolutt å leve med.
Vi må nå slå Rosenborg i Bergen, da er vi a poeng, men dårlige målforskjell.
Håpet lever. Dette er kjempe spennende. Gleder meg til slutten... utrolig jevnt både i topp og bunn...er glad jeg ikke er supporter for et lag som holder på å rykke ned, men som kjemper om Gull.
-Nedrykk er tøffere enn å miste Gullet på målstreken.
Rosenborgs seiersrekke ble brutt, og i Bergen blir det tap.
Heia Brann Heia Brann. Blod e tjukkere enn vann, heia Brann  _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 16.10.2006 21:04 Post subject: |
|
|
| Jeg tror det blir uavgjort i Bergen..spenningen vil ingen ende ta. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.10.2006 21:09 Post subject: |
|
|
Med annet enn Brann-seier i Bergen er vel det meste av spenning borte. Husk at også brann har igjen Ham-Kam, riktignok på hjemmebane, men de har også stygge tall mot Kamma før i år. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 16.10.2006 21:09 Post subject: |
|
|
Joda uavgjort er å leve med. Og selv med tap i Bergen leder vi fremdeles serien (ja, jeg tar det for gitt at vi ikke taper med mer enn 10 mål), og da er det fremdeles opp til oss selv.
Men jeg tror vi kan vinne i Bergen, og en uavgjort er også i stor grad til å leve med.
Heldigvis blir det ikke fullt så tragisk fotball i Bergen. Det blir mer rom, og jeg tror vi har gode muligheter til å vinne midtbanen. Det blir ikke hundretusenvis av dødballer, og forhåpentligvis slipper vi en dommer som gir motstanderen frispark selv om en stryker motstanderen vennlig på kinnet, eller som gir motstanderen frispark fordi de holder en av våre spillere, så vi ikke får til å angripe. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 16.10.2006 21:11 Post subject: |
|
|
| Uavgjort i Bergen - spenningen over? Ikke med 3 poengs ledelse og 2 kamper igjen nei..Både Viking og Fredrikstad er jævlige å spille mot, iallfall når de trenger poeng for å overleve. |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 16.10.2006 21:12 Post subject: Re: Til å leve med |
|
|
| Geir_Brann wrote: | Absolutt å leve med.
Vi må nå slå Rosenborg i Bergen, da er vi a poeng, men dårlige målforskjell. |
Dere måtte vel uansett slå RBK i Bergen for å ha en reell sjanse...
HVIS Rosenborg vinner i Bergen (som ville være for godt til å være sant), så er vi nesten garantert seriemestere selv om vi taper de to siste kampene og Brann vinner de to siste. Pr i dag har vi +9 bedre målforskjell enn Brann, og med seier i Bergen vil den være minst +10.
Men... jeg tror Brann vinner i Bergen, og at dette blir mer spennende enn jeg tåler  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.10.2006 21:22 Post subject: |
|
|
| doris wrote: | | Uavgjort i Bergen - spenningen over? Ikke med 3 poengs ledelse og 2 kamper igjen nei..Både Viking og Fredrikstad er jævlige å spille mot, iallfall når de trenger poeng for å overleve. |
Brann har vel også igjen Viking, i tillegg til Ham-Kam. Status er fort det samme der, at en av de to i hvertfall trenger poeng. Hvis Rosenborg ikke taper i Bergen, vil det si at de ikke kan spille mer enn uavgjort i noen av de to siste kampene sine, i tillegg til at Brann må vinne begge sine. Så lenge Rosenborg ikke taper mot Brann og vinner mot enten Viking eller Fredrikstad, er de nærmest garantert gull. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 16.10.2006 21:38 Post subject: Re: Til å leve med |
|
|
| Hvis vi vinner med ett mål i Bergen vil den være +11 ikke +10 |
|
| Back to top |
|
 |
POL Senior
|
Posted: 16.10.2006 22:22 Post subject: |
|
|
| Nå ble håpet tent igjen. 5-0 seier mot RBK er fullt mulig. Klarer Sandefjord og score fem mål mot RBK på Lerkendal så skal vi klare å score syv, men det holder lenge med fem, ingen grunn til å overdrive. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.10.2006 22:29 Post subject: |
|
|
Regner med du ikke er altfor seriøs, POL. Dere har tomålstap både mot Tromsø og Lyn i det siste, klubber Rosenborg har slått begge to. Dere er langt fra den formen dere hadde før i år, mens Rosenborg er i den beste perioden formmessig de har hatt i år.
Brann har også igjen Ham-Kam, en kamp som Kamma garantert kommer til å "ødelegge" like mye som de gjorde mot Rosenborg, og begge lag har igjen Viking i angrepsposisjon.
Lite taler for at Brann blir seriemester, selv om jeg i hvertfall har vett nok til å ikke uttale meg for bastant enda. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|