View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
LanoX Rutinert

|
Posted: 10.11.2018 13:56 Post subject: |
|
|
La oss gå for Hjulenissen, sett en del YT-klipp med han og jeg er solgt. Virker som en stødig kar som kjenner markedet og nivået vi opererer i. Vil nok heller ikke sprenge banken.
Kasper 4 President _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 10.11.2018 14:19 Post subject: |
|
|
Med informasjonen i denne tråden lagt til grunn, forstår jeg det til at Hjulmand ønsker følgende roller/typer:
- Raske, bakromssterke kanter, som er gode i pasningspillet. Dribleferdigheter er ikke viktig.
- Liten, rask spiss.
- Midtstoppere med gode ballferdigheter, som kan ta med ballen framover i banen.
- taktisk kloke, tekniske og pasningssterke midtbanespillere.
Kan bli noen spillere ut da. Hverken Bendtner, Søderlund, Vilhjalmsson, Botheim, Ceide, Jebali, Levi, Konradsen, Denic eller Hovland/Reginiussen passer foretrukket ferdighetsspekter i sine posisjoner, så langt jeg kan skjønne. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 10.11.2018 15:27 Post subject: |
|
|
Skeptix wrote: | Med informasjonen i denne tråden lagt til grunn, forstår jeg det til at Hjulmand ønsker følgende roller/typer:
- Raske, bakromssterke kanter, som er gode i pasningspillet. Dribleferdigheter er ikke viktig.
- Liten, rask spiss.
- Midtstoppere med gode ballferdigheter, som kan ta med ballen framover i banen.
Kan bli noen spillere ut da. Hverken Bendtner, Søderlund, Vilhjalmsson, Botheim, Ceide, Jebali, Levi, Konradsen, Denic eller Hovland/Reginiussen passer foretrukket ferdighetsspekter i sine posisjoner, så langt jeg kan skjønne. |
HÃ¥per det blir Hjulmand og at du har rett mtp. utviklingen i spillerstallen. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 10.11.2018 15:45 Post subject: |
|
|
Må si jeg fortsatt drømmer om Bosz, men Hjulmand framstår ikke som noen dårlig kandidat heller. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 10.11.2018 16:35 Post subject: |
|
|
Synes dette portrettintervjuet fra 2012 er verdt å lese.
Lokalavisen Folkebladet:
"Kasper Hjulmand helt privat: Bagom FC Nordsjællands mestertræner" _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 10.11.2018 16:44 Post subject: |
|
|
Skeptix wrote: | Kan bli noen spillere ut da. Hverken Bendtner, Søderlund, Vilhjalmsson, Botheim, Ceide, Jebali, Levi, Konradsen, Denic eller Hovland/Reginiussen passer foretrukket ferdighetsspekter i sine posisjoner, så langt jeg kan skjønne. |
Jeg tror det er urealistisk at en ny trener får byttet ut 5+ spillere med spillere som holder RBK-nivå (eller høyere) og som er idealspillere i den nye trenerens system (hvis nåværende ikke skulle være det). Det vil koste alt for mye penger og kaste alt for mye kontinuitet ut av vinduet. Vi har ikke råd til å bytte ut "hele" stallen, og vi har heller ikke tålmodighet og/eller lave sportslige forventninger nok til å "bygge et nytt lag fra bunnen" (à la hva VIF har gjort helt siden Rekdal ble trener der).
Hvis vi ikke blir tvunget til å erstatte noen av våre bedre spillere, så er mitt råtips av vi trenger ny HB, midtstopper og endelig en midtbanespiller som kan slå gjennombruddspasningene vi trenger. Avhengig av hva som skjer med Bendtner så muligens også en spiss (tror han kan blomstre voldsomt uten en ny trener, men har vi råd til å miste han i 50+ dager hvis ankesaken ender med samme utfall som den forrige rettsaken?). Dette tenker jeg vil være en realistisk tall vi kan tilby ny trener. På sikt (sommervinduet eller muligens til neste sesong) kan det selvsagt skje mer...
Selv om jeg syntes Hjulmand hørtes fryktelig usexy ut i begynnelsen, så har han vokst litt på meg. Spesielt den YT-videoen som avslører at han er veldig opptatt av utvikling (selv om jeg håper at pedagogikken i det ikke bstår av alt for mange powerpointpresentasjoner, men heller praktisk arbeid på treningsfeltet).
edit:
For å tilføye i forhold til å ikke være 100% avhengig av å ha idealspillere i stallen, så tror jeg også det er en fordel at laget først og fremst kan formes ut ifra tilgjengelig spillermaterial når det kommer til egenrekruttering av spillere. For at vi skal ha en så stor sjanse til å løfte fram den neste SKjelbred, Tettey, Midsjø eller Svensson så tror jeg det er en fordel at vi kan være litt fleksible på hvor de har sin spisskompetanse, framfor at de må passe treneres kriterier fullt ut for å få sjansen. I såfall blir et trangt nåløye enda mindre... Så for meg er det viktig at en ny trener kan finne godføttene i de han har tilgjengelig (selvsagt i samspill med en overgangspolitikk der vi kjøper inn forsterkninger). |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.11.2018 16:54 Post subject: |
|
|
Ser han er en velutdannet person også. Stort pluss syns jeg. Liker Hjulmand mer og mer jeg  |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 10.11.2018 18:50 Post subject: |
|
|
At ikke Pavel Vrba er nevnt ett eneste sted i media er for meg et mysterium.. Kan klubben virkelig ha oversett ham??
https://www.adressa.no/10...9143b.html
I mine øyne kunne vi ikke gått en bedre trener. Han har massevis av CL-erfaring og vi sprenger ikke banken ved å hente ham. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 10.11.2018 19:18 Post subject: |
|
|
RBK_1917 wrote: | At ikke Pavel Vrba er nevnt ett eneste sted i media er for meg et mysterium.. Kan klubben virkelig ha oversett ham??
https://www.adressa.no/10...9143b.html
I mine øyne kunne vi ikke gått en bedre trener. Han har massevis av CL-erfaring og vi sprenger ikke banken ved å hente ham. |
Dette. Virker jo som hånd i hanske, laks i kram snø, etc etc.
Løp og kjøp! _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 10.11.2018 19:30 Post subject: |
|
|
Han hadde jeg glemt. Ligger dessverre ganske lite om han tilgjengelig på noe språk jeg kan, men det er jo greier og ting som tyder på at han burde være vurdert. Han trener vel Plzen fortsatt, som nesten slo Real Madrid for et par uker siden i Sjæmjånns Lig. Bør tas nærmere under lupen. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 10.11.2018 20:37 Post subject: |
|
|
Skeptix wrote: | Med informasjonen i denne tråden lagt til grunn, forstår jeg det til at Hjulmand ønsker følgende roller/typer:
- Liten, rask spiss.
. |
Ingen ønsker vel en liten rask spiss, høy å rask er vel alltid bedre. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.11.2018 20:53 Post subject: |
|
|
Altså er rangeringen på rbkweb(?):
1. Pavel Vrba
2. Peter Bosz
3. Kasper Hjulmand _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 10.11.2018 21:17 Post subject: |
|
|
Alle disse har jo én ekstremt viktig egenskap felles - de er ikke Ole Gunnar Solskjær. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.11.2018 21:29 Post subject: |
|
|
OGS ... For en vits ... Hvem i helvete av styremedlemmene kunne/ville vurdert ham som sjef? - samtidig som han/hun måtte overbevist flere av de andre styremedlemmene?
Far fetched? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 10.11.2018 21:42 Post subject: |
|
|
Min rangering av de tre er vel
1. Bosz
2. Vrba
3. Hjulmand
Basert på svært svak synsing. |
|
Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 10.11.2018 21:48 Post subject: |
|
|
Jeg finner det morsomt at Rosenborg leter etter danske trenere, når de to eneste trener-suksessene i Danmark er norske. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.11.2018 21:51 Post subject: |
|
|
Hva er så morsomt med det, 27Sapara? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 10.11.2018 21:53 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Hva er så morsomt med det, 27Sapara? | Tragikomisk! |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.11.2018 21:57 Post subject: |
|
|
Ok. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Tværrliggern Proff

|
Posted: 10.11.2018 21:59 Post subject: |
|
|
h b wrote: | Skeptix wrote: | Med informasjonen i denne tråden lagt til grunn, forstår jeg det til at Hjulmand ønsker følgende roller/typer:
- Liten, rask spiss.
. |
Ingen ønsker vel en liten rask spiss, høy å rask er vel alltid bedre. |
Finnes vel eksempler på at mann ikke trenger være stor for å fungere godt på topp. Hadde gjerne tatt enn pygme som aguero selv om han vel knapt bikker 1,70. _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good." |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 10.11.2018 22:04 Post subject: |
|
|
Nettopp sett Borussia Dortmund - Bayern München (uten sammenligning forøvrig med RBK) og det som, igjen, slår meg er den type fotball de spiller og hvor utrolig langt unna RBK er å spille moderne fotball.
I denne kampen var det Bayern som var best i 1. omg og Borussia best i 2. Men den måten de spiller fotball, det er dagens moderne fotball. Det er den fotballen de beste lagene spiller. Det er et ekstremt tempo med og uten ball. Det er knallhardt press når man mister ballen. Det er knallhardt press når motstanderen har ballen. Det går lynhurtig i lengderetningen. Det sprintes til tider hele tiden. Ekstrem høy intensitet.
Alt det jeg har nevnt ovenfor hvordan den kampen utspilte seg er som en månereise unna da vi holder på med pr idag. Vi spiler rett og slett dinosaurfotball. Vi er milevis langt unna hvordan moderne fotball spilles.
Det er ikke noe rart i det heletatt at vi blir grisebanket i EL mot Leipzig og Salsburg da disse lagene også spiller en type fotball som er lik den moderne fotballen pr idag. Og det er et enkelt ord jeg vil si representerer dette: Gegenpress.
Hvorfor har ikke vi fulgt med i timen her? Hvorfor er Coolen sitt system så utrolig langt unna denne type fotball? Vi har spilt gåfotball i hele år.
Det enkleste i fotballen er å trene best. Det er gratis! Man kan bli sterkere. Man kan bli hurtigere. Og man kan bli bedre med samhandlingen. Dette har vært helt fraværende i år. Hvorfor?
Den nye treneren kommer til å få litt av en hverdag når han kommer. Han må snu om på stort sett alt! Han må få en tropp til å faktisk yte 100%! Det er vanskelig nok når det vitterlig ser ut som de holder seg godt under 60%.
Det holder ikke med ny trener. Et helt nytt trenerapparat er det som må på plass. Store utskiftninger av spillere.
Der vi under Eggen sto for moderne fotball (og som til en hvis grad også er moderne idag) står vi nå for gammeldags fotball. Å endre dette iløpet av en vinterpause kan holde hardt. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.11.2018 22:07 Post subject: |
|
|
Stano_11 wrote: | Å endre dette iløpet av en vinterpause kan holde hardt. |
1. Pavel Vrba
2. Peter Bosz
3. Kasper Hjulmand
Jeg tror på det motsatte, Stano_11!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
SHJINNJWÆST Rutinert
|
Posted: 10.11.2018 22:09 Post subject: |
|
|
Hvorfor skulle Pavel Vrba være interessert i å forlate en CL klubb for å trene et lag i vår høkkert liga. Snakker sikkert knapt engelsk.
Er så mange dumme forslag her inne at jeg får fnatt. Det blir Coolen hvis Hjulmand sier nei når de først får tak i han. Så langt er det kun media som har ledet rosenborg i retning av andre trenere enn Coolen. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.11.2018 22:13 Post subject: |
|
|
SHJINNJWÆST vet allerede svaret!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 10.11.2018 22:27 Post subject: |
|
|
Tror det går an å ta en tlf til Kovacs etter kampen i kveld, mulig det er en åpning der om ikke så lenge. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
|