English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 269, 270, 271 ... 779, 780, 781  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LanoX
Rutinert

PostPosted: 10.11.2018 13:56    Post subject: Reply with quote

La oss gå for Hjulenissen, sett en del YT-klipp med han og jeg er solgt. Virker som en stødig kar som kjenner markedet og nivået vi opererer i. Vil nok heller ikke sprenge banken.

Kasper 4 President
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 14:19    Post subject: Reply with quote

Med informasjonen i denne tråden lagt til grunn, forstår jeg det til at Hjulmand ønsker følgende roller/typer:
- Raske, bakromssterke kanter, som er gode i pasningspillet. Dribleferdigheter er ikke viktig.
- Liten, rask spiss.
- Midtstoppere med gode ballferdigheter, som kan ta med ballen framover i banen.
- taktisk kloke, tekniske og pasningssterke midtbanespillere.

Kan bli noen spillere ut da. Hverken Bendtner, Søderlund, Vilhjalmsson, Botheim, Ceide, Jebali, Levi, Konradsen, Denic eller Hovland/Reginiussen passer foretrukket ferdighetsspekter i sine posisjoner, så langt jeg kan skjønne.
Back to top
View user's profile Send private message
Barney
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 15:27    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
Med informasjonen i denne tråden lagt til grunn, forstår jeg det til at Hjulmand ønsker følgende roller/typer:
- Raske, bakromssterke kanter, som er gode i pasningspillet. Dribleferdigheter er ikke viktig.
- Liten, rask spiss.
- Midtstoppere med gode ballferdigheter, som kan ta med ballen framover i banen.

Kan bli noen spillere ut da. Hverken Bendtner, Søderlund, Vilhjalmsson, Botheim, Ceide, Jebali, Levi, Konradsen, Denic eller Hovland/Reginiussen passer foretrukket ferdighetsspekter i sine posisjoner, så langt jeg kan skjønne.

HÃ¥per det blir Hjulmand og at du har rett mtp. utviklingen i spillerstallen.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 15:45    Post subject: Reply with quote

Må si jeg fortsatt drømmer om Bosz, men Hjulmand framstår ikke som noen dårlig kandidat heller.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 10.11.2018 16:35    Post subject: Reply with quote

Synes dette portrettintervjuet fra 2012 er verdt å lese.
Lokalavisen Folkebladet:
"Kasper Hjulmand helt privat: Bagom FC Nordsjællands mestertræner"
ballbingen
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 16:44    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:

Jeg tror det er urealistisk at en ny trener får byttet ut 5+ spillere med spillere som holder RBK-nivå (eller høyere) og som er idealspillere i den nye trenerens system (hvis nåværende ikke skulle være det). Det vil koste alt for mye penger og kaste alt for mye kontinuitet ut av vinduet. Vi har ikke råd til å bytte ut "hele" stallen, og vi har heller ikke tålmodighet og/eller lave sportslige forventninger nok til å "bygge et nytt lag fra bunnen" (à la hva VIF har gjort helt siden Rekdal ble trener der).

Hvis vi ikke blir tvunget til å erstatte noen av våre bedre spillere, så er mitt råtips av vi trenger ny HB, midtstopper og endelig en midtbanespiller som kan slå gjennombruddspasningene vi trenger. Avhengig av hva som skjer med Bendtner så muligens også en spiss (tror han kan blomstre voldsomt uten en ny trener, men har vi råd til å miste han i 50+ dager hvis ankesaken ender med samme utfall som den forrige rettsaken?). Dette tenker jeg vil være en realistisk tall vi kan tilby ny trener. På sikt (sommervinduet eller muligens til neste sesong) kan det selvsagt skje mer...

Selv om jeg syntes Hjulmand hørtes fryktelig usexy ut i begynnelsen, så har han vokst litt på meg. Spesielt den YT-videoen som avslører at han er veldig opptatt av utvikling (selv om jeg håper at pedagogikken i det ikke bstår av alt for mange powerpointpresentasjoner, men heller praktisk arbeid på treningsfeltet).

edit:
For å tilføye i forhold til å ikke være 100% avhengig av å ha idealspillere i stallen, så tror jeg også det er en fordel at laget først og fremst kan formes ut ifra tilgjengelig spillermaterial når det kommer til egenrekruttering av spillere. For at vi skal ha en så stor sjanse til å løfte fram den neste SKjelbred, Tettey, Midsjø eller Svensson så tror jeg det er en fordel at vi kan være litt fleksible på hvor de har sin spisskompetanse, framfor at de må passe treneres kriterier fullt ut for å få sjansen. I såfall blir et trangt nåløye enda mindre... Så for meg er det viktig at en ny trener kan finne godføttene i de han har tilgjengelig (selvsagt i samspill med en overgangspolitikk der vi kjøper inn forsterkninger).
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 16:54    Post subject: Reply with quote

Ser han er en velutdannet person også. Stort pluss syns jeg. Liker Hjulmand mer og mer jeg Tommel'n opp!
Back to top
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 18:50    Post subject: Reply with quote

At ikke Pavel Vrba er nevnt ett eneste sted i media er for meg et mysterium.. Kan klubben virkelig ha oversett ham??

https://www.adressa.no/10...9143b.html

I mine øyne kunne vi ikke gått en bedre trener. Han har massevis av CL-erfaring og vi sprenger ikke banken ved å hente ham.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 19:18    Post subject: Reply with quote

RBK_1917 wrote:
At ikke Pavel Vrba er nevnt ett eneste sted i media er for meg et mysterium.. Kan klubben virkelig ha oversett ham??

https://www.adressa.no/10...9143b.html

I mine øyne kunne vi ikke gått en bedre trener. Han har massevis av CL-erfaring og vi sprenger ikke banken ved å hente ham.

Dette. Virker jo som hånd i hanske, laks i kram snø, etc etc.

Løp og kjøp!
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 19:30    Post subject: Reply with quote

Han hadde jeg glemt. Ligger dessverre ganske lite om han tilgjengelig på noe språk jeg kan, men det er jo greier og ting som tyder på at han burde være vurdert. Han trener vel Plzen fortsatt, som nesten slo Real Madrid for et par uker siden i Sjæmjånns Lig. Bør tas nærmere under lupen.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 20:37    Post subject: Reply with quote

Skeptix wrote:
- Liten, rask spiss.
.

Ingen ønsker vel en liten rask spiss, høy å rask er vel alltid bedre.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 20:53    Post subject: Reply with quote

Altså er rangeringen på rbkweb(?):

1. Pavel Vrba
    2. Peter Bosz
    3. Kasper Hjulmand

OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 10.11.2018 21:17    Post subject: Reply with quote

Alle disse har jo én ekstremt viktig egenskap felles - de er ikke Ole Gunnar Solskjær.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 21:29    Post subject: Reply with quote

OGS ... For en vits ... Hvem i helvete av styremedlemmene kunne/ville vurdert ham som sjef? - samtidig som han/hun måtte overbevist flere av de andre styremedlemmene?

Far fetched?
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 21:42    Post subject: Reply with quote

Min rangering av de tre er vel
1. Bosz
2. Vrba
3. Hjulmand
Basert på svært svak synsing.
Back to top
27Sapara
Proff

PostPosted: 10.11.2018 21:48    Post subject: Reply with quote

Jeg finner det morsomt at Rosenborg leter etter danske trenere, når de to eneste trener-suksessene i Danmark er norske.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 21:51    Post subject: Reply with quote

Hva er så morsomt med det, 27Sapara?
27Sapara
Proff

PostPosted: 10.11.2018 21:53    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Hva er så morsomt med det, 27Sapara?
Tragikomisk!
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 21:57    Post subject: Reply with quote

Ok.
Tværrliggern
Proff

PostPosted: 10.11.2018 21:59    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
Skeptix wrote:
- Liten, rask spiss.
.

Ingen ønsker vel en liten rask spiss, høy å rask er vel alltid bedre.

Finnes vel eksempler på at mann ikke trenger være stor for å fungere godt på topp. Hadde gjerne tatt enn pygme som aguero selv om han vel knapt bikker 1,70.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 22:04    Post subject: Reply with quote

Nettopp sett Borussia Dortmund - Bayern München (uten sammenligning forøvrig med RBK) og det som, igjen, slår meg er den type fotball de spiller og hvor utrolig langt unna RBK er å spille moderne fotball.

I denne kampen var det Bayern som var best i 1. omg og Borussia best i 2. Men den måten de spiller fotball, det er dagens moderne fotball. Det er den fotballen de beste lagene spiller. Det er et ekstremt tempo med og uten ball. Det er knallhardt press når man mister ballen. Det er knallhardt press når motstanderen har ballen. Det går lynhurtig i lengderetningen. Det sprintes til tider hele tiden. Ekstrem høy intensitet.

Alt det jeg har nevnt ovenfor hvordan den kampen utspilte seg er som en månereise unna da vi holder på med pr idag. Vi spiler rett og slett dinosaurfotball. Vi er milevis langt unna hvordan moderne fotball spilles.

Det er ikke noe rart i det heletatt at vi blir grisebanket i EL mot Leipzig og Salsburg da disse lagene også spiller en type fotball som er lik den moderne fotballen pr idag. Og det er et enkelt ord jeg vil si representerer dette: Gegenpress.

Hvorfor har ikke vi fulgt med i timen her? Hvorfor er Coolen sitt system så utrolig langt unna denne type fotball? Vi har spilt gåfotball i hele år.

Det enkleste i fotballen er å trene best. Det er gratis! Man kan bli sterkere. Man kan bli hurtigere. Og man kan bli bedre med samhandlingen. Dette har vært helt fraværende i år. Hvorfor?

Den nye treneren kommer til å få litt av en hverdag når han kommer. Han må snu om på stort sett alt! Han må få en tropp til å faktisk yte 100%! Det er vanskelig nok når det vitterlig ser ut som de holder seg godt under 60%.

Det holder ikke med ny trener. Et helt nytt trenerapparat er det som må på plass. Store utskiftninger av spillere.

Der vi under Eggen sto for moderne fotball (og som til en hvis grad også er moderne idag) står vi nå for gammeldags fotball. Å endre dette iløpet av en vinterpause kan holde hardt.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 22:07    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Å endre dette iløpet av en vinterpause kan holde hardt.

1. Pavel Vrba
    2. Peter Bosz
    3. Kasper Hjulmand

Jeg tror på det motsatte, Stano_11! RBK
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 10.11.2018 22:09    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skulle Pavel Vrba være interessert i å forlate en CL klubb for å trene et lag i vår høkkert liga. Snakker sikkert knapt engelsk.

Er så mange dumme forslag her inne at jeg får fnatt. Det blir Coolen hvis Hjulmand sier nei når de først får tak i han. Så langt er det kun media som har ledet rosenborg i retning av andre trenere enn Coolen.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 22:13    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST vet allerede svaret! Tommel'n opp!
ace
Veteran

PostPosted: 10.11.2018 22:27    Post subject: Reply with quote

Tror det går an å ta en tlf til Kovacs etter kampen i kveld, mulig det er en åpning der om ikke så lenge.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 269, 270, 271 ... 779, 780, 781  Next
Page 270 of 781

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb