English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 205, 206, 207 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 13:54    Post subject: Reply with quote

Hentesveits wrote:
Når en mann kaller dama di for ett luderr, og kaster en flaske etter deg er det helt greit å dele ut en knyttneve.
Så er det i strid med loven. Ok. Men da tar man straffen og går videre. Om mannfolka på forumet her er så lite mannfolk at de vil akseptere at dama si blir kalt ludder og at de får kasta ting etter seg får det stå for deres egen regning.

Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 03.11.2018 13:58    Post subject: Reply with quote

Et spørsmål om RESPEKT
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 14:17    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Spark eller ikke spark... hva er poenget?

Ja, hva er poenget. Er det så farlig om han sparket offeret i hode eller ikke?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 03.11.2018 14:21    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
Hjelde wrote:

Siden omtrent alle vil svare "ja" her så kan vi jo sende spørsmålet tilbake.

Synes du det er greit?

Ellers er det vel sånn at en diskusjon rundt hvorvidt det er greit å utøve vold kanskje like gjerne kan gjøres i Garderoben, ikke i Sportslig.
martibs
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 15:35    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Her er det mange som mener at dommeren antakelig ikke har fått med seg noe, ei heller at dommeren har satt seg like godt inn i saken som de på forumet (som baserer seg på tro, håp, RBK nett og noen avisartikler).

Bendtner er dømt for særdeles alvorlig vold. Dette er ikke en slosskamp på byen men en som har sparket en bevistløs mann i hodet - slik at han havnet inn på intensivavdelingen og fremdeles er plaget. Han er også blitt anmeldt av politiet, aktoratet mener også han er skyldig, samt at retten mener at det ikke er rimelig grunn til tvil - engang. Dette er dessverre faktum

Har forummoderator tenkt å la denne posten bli stående? Dette er løgn som går Trump en høy gang.

Bendtner er ikke dømt for "særdeles alvorlig vold". Bendtner er ikke dømt for å ha sparket noen i hodet. Sjåføren havnet ikke på intensivavdelingen.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 15:50    Post subject: Reply with quote

Er dessverre slik det fungerer hos alt for mange. Fakta har blitt en subjektiv greie som i det store og hele er styrt av hva man mente om en person før saken overhodet oppsto.

Og nei, jeg er ingen ihugga Bendtner fan. Han har snarere vært elendig det meste av sesongen, og har gjort lite i forhold til å overbevise om at vi bør satse på han vidre.

Hadde derimot en tullete taxisjåfør kjørt etter meg og madammen, ropt at hun er et ludder og kastet flasker, så hadde jeg sannsynligvis gitt han en på trynet jeg også. Og jeg tror neppe Bendtner og jeg er de eneste.

En sjåfør i mental balanse hadde heller ikke klikket i vater på denne måten. Han kunne fint tatt med seg videoen tilbake til firmaet og fått de 50 kronene innkrevd. I stedet utviser han en total mangel på profesjonalitet, og er ene og alene den som oppsøker hele situasjonen, og ville selvsagt blitt avskjediget på dagen hos et seriøst firma som driver i servicebransjen.
Back to top
Bonzo
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 16:19    Post subject: Reply with quote

Har vært i lignende situasjon selv, uten at jeg slo.
Sjåfør insisterte på at vi kjørte på fastpris. Jeg insisterte på taksameter 3 ganger i løpet av kjøreturen. Sa til og med at han kunne sette meg av fordi jeg kunne ta en annen taxi. Når vi kom frem krevde han 300 kr for en taxitur som normalt kostet ca. 230 kr. Jeg sa nei. Han hadde ikke taksameteret i gang, og skulle ha 300 kr. Jeg ringte selv taxisentralen, forklarte situasjonen og spurte om pris og tilbød å betale det sentralen mente var riktig. Jeg gikk ut av taxien etter at han ikke kunne ta i mot dette. Dermed løp han etter meg og hindret meg fysisk å gå inn der jeg bor.

Jeg ringte politiet, de kunne ikke komme. Etter en stund dukket de opp likevel etter at andre sannsynligvis hadde ringt dem pga bråk utenfor. - Gjett hvem av oss som ble renvasket i den situasjonen. Nesten så jeg angrer på at jeg ikke ga ham et par raske... Sendte en klage på fyren til selskapet. Har aldri hørt noe fra Drammen Taxi. Ikke første gang eller siste gang jeg har sett det har vært forsøk på ren svindel fra bransjen.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 03.11.2018 16:36    Post subject: Reply with quote

Ja, skal vi begynne å liste opp tvilsomme taxiturer så må vi ha en egen tråd i Garderoben. En lang tråd. Utrolig mange tullinger i den bransjen.
larsarus
Legende

PostPosted: 03.11.2018 16:53    Post subject: Reply with quote

Ble forsøkt svindlet for 900,- forrige lørdag natt for en tur Solsiden-Trolla. Turen ble heldigvis aldri startet, så jeg kunne gå ut av taxien før det var kjørt en meter. En anseelig mengde råtne epler i den bransjen ja. Men ja, egen tråd i Garderoben er vel mer passende.

#JeSuisBendtner
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 17:18    Post subject: Reply with quote

Gud hvor mange taxikrangler jeg har vært i uten å "dele ut en knytteneve". Er liksom det man gjør hvis man er "MANN" ifølge enkelte på dette forumet her. Macho taperkultur.

Bendtner var drita og fyrt opp fordi han krangla med dama og lot frustrasjonen gå utover denne fyren. Ingenting mandig about it. Håper det ikke var et spark, men det er vel kun komme tvilen til gode.

Last edited by machiavelli on 03.11.2018 17:34; edited 2 times in total
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 17:28    Post subject: Reply with quote

"Jeg er tøffere en toget og slår ned alle som sier noe stygt om dama mi"

#JeSuisMonkeyMan
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 17:49    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Gud hvor mange taxikrangler jeg har vært i uten å "dele ut en knytteneve". Er liksom det man gjør hvis man er "MANN" ifølge enkelte på dette forumet her. Macho taperkultur.

Bendtner var drita og fyrt opp fordi han krangla med dama og lot frustrasjonen gå utover denne fyren. Ingenting mandig about it. Håper det ikke var et spark, men det er vel kun komme tvilen til gode.

Taperkultur er de som ikke takler at andre har andre synspunkter enn en selv uten å ty til nedverdigende karakteristikker og fornærmelser, når de sitter trygt bak tastaturet og spiller moralsk høyvokter.

Og nei, det har ingenting med å være Macho, men å stå opp for seg selv og de man bryr seg om. Om drosjetullingen ikke vil ha en knyttneve i trynet så får han heller la være å ta initiativ til å lage bråk da. Har veldig lite sympati for folk som skal herse med andre, og syter og klager så snart de treffer på noen som faktisk ikke finner seg i det.

Ble promillen til Bendtner oppgitt forresten ? Eller gjør du bare antakelser ?
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 18:08    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Iziba Jaja wrote:
Hjelde wrote:

Siden omtrent alle vil svare "ja" her så kan vi jo sende spørsmålet tilbake.

Synes du det er greit?

Ellers er det vel sånn at en diskusjon rundt hvorvidt det er greit å utøve vold kanskje like gjerne kan gjøres i Garderoben, ikke i Sportslig.

Det store poenget for min del er ikke om han sparket eller ikke. Poenget er at han trådd langt, langt over streken og utøvd straffbar og farlig vold mot et annet menneske. Uten synlig anger. På enkelte virket det plutselig som at spark eller ikke spark hadde noe å si ifht om det var greit eller ikke. Den grensen er overtrådt for lenge siden, så da blir ikke det om han i tillegg fyrte av et spark eller ikke det store poenget. Voldsforherligende mannsideal hører Forøvrig heller ikke hjemme noe sted. Det er sånne holdninger som skaper vold og voldsmenn. Vi trenger det ikke. Ikke på brakka, ikke på Lerkendal og ikke i samfunnet vårt.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 18:12    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
machiavelli wrote:

Taperkultur er de som ikke takler at andre har andre synspunkter enn en selv uten å ty til nedverdigende karakteristikker og fornærmelser, når de sitter trygt bak tastaturet og spiller moralsk høyvokter.

Og nei, det har ingenting med å være Macho, men å stå opp for seg selv og de man bryr seg om. Om drosjetullingen ikke vil ha en knyttneve i trynet så får han heller la være å ta initiativ til å lage bråk da. Har veldig lite sympati for folk som skal herse med andre, og syter og klager så snart de treffer på noen som faktisk ikke finner seg i det.

Ble promillen til Bendtner oppgitt forresten ? Eller gjør du bare antakelser ?

Å ty til å slå til folk for å vise at man er "mann" som står opp for seg selv og dama når andre er aggressive er macho taperkultur. Det å forherlige det er macho taperkultur. Det er grunnen til at politiet må jobbe livet av seg hver helg fordi noen finner det for godt å slå til noen andre for å ivareta "æren" sin. Jeg har vært i nok konflikter på byen og aldri har det endt med vold. Det handler om å ha litt sunn fornuft og ikke være voldsape. Og eventuelt være smart nok til å komme seg unna nevnte voldsaper.

Noen ganger må man kalle en spade for en spade.

Og hvis kvinnfolk ikke vil bli voldtatt så får de la være å flørte? Aggresjon og konflikt legitimerer ikke å slå til noen.

Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg haka. Å "ikke la seg herse med" og det å brekke kjeven på noen som er aggressiv mot deg men ikke utøver vold er to vidt forskjellige ting.

Bendtner var alkoholpåvirket. Hvor full han var vet vel ingen. Full nok til brekke kjeven på en taxisjåfør ihvertfall.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 18:18    Post subject: Reply with quote

Forøvrig enig i den. Jeg synes det er feil av Bendtner å slå uansett, men har samtidig litt sympati for situasjonen som oppstår (gitt at han ikke faktisk sparker taxisjåføren i ansiktet etter slaget).

Jeg mener taxisjåføren i denne situasjonen gjør mer enn å bare oppføre seg idiot og provoserende. Å kjøre etter noen med bil av veien og inn på en sykkelsti kan f.eks oppleves veldig truende, det samme kan kasting av gjenstander, skjellsord og generelt sett agressiv oppførsel. Saken bærer likevel preg av at Bendtner slå fordi han blir provosert, ikke fordi han faktisk er redd, men så har jeg ikke sett videoen så det er vanskelig å si.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 18:34    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:

Å ty til å slå til folk for å vise at man er "mann" som står opp for seg selv og dama når andre er aggressive er macho taperkultur. Det å forherlige det er macho taperkultur. Det er grunnen til at politiet må jobbe livet av seg hver helg fordi noen finner det for godt å slå til noen andre for å ivareta "æren" sin. Jeg har vært i nok konflikter på byen og aldri har det endt med vold. Det handler om å ha litt sunn fornuft og ikke være voldsape. Og eventuelt være smart nok til å komme seg unna nevnte voldsaper.

Vet ikke helt hva jeg skal si om dette våset. For det første har jeg da aldri forherliget vold, og har heller aldri vært voldelig. Om noen oppsøker meg, slenger masse dritt og opptrer fysisk truende og jeg vurderer det dithen at det er sannsynlig at vedkommende går til fysisk angrep så står jeg ikke venter på å få meg en på trynet dog. Det handler ikke om å spille tøffing eller å ivareta noe ære, men en selvforsvarsmekanisme. Om du konstant er i konflikter på byen så bør du kanskje heller se seg selv i speilet og vurdere din egen adferd i stedet ? Om du er like lite tolerant for andre synspunkter og begynner å slenge dritt der også, så forklarer det jo en hel del.

machiavelli wrote:

Og hvis kvinnfolk ikke vil bli voldtatt så får de la være å flørte? Aggresjon og konflikt legitimerer ikke å slå til noen.

For en sammenlikning... Rolling Eyes

machiavelli wrote:

Å "ikke la seg herse med" og det å brekke kjeven på noen som er aggressiv mot deg men ikke utøver vold er to vidt forskjellige ting.

Han kjører etter dem, opptrer truende og kaster en flaske. Hva som hadde skjedd om Bendtner hadde trekt seg unna får man aldri vite, men sjåføren opptrer truende, og sier også i telefonsamtalen i forkant at han har tenkt å utøve vold. Han kom aldri dit, men det sier litt om sinnstilstanden til vedkommende, og hvordan han kan oppfattes av en som blir utskjelt og kastet gjenstander på av han. Jeg tror de fleste ville oppfattet det ganske truende og vurdert at det var en legitim fare for at han kunne gått fysisk til verks. Da kicker det også fort inn selvforsvarsmekanismer hos mange. Så nei, det handler ikke om å være "macho taper" som du så elegant kaller det.

Er det riktig å slå ? Naturligvis ikke, men det er veldig formildende omstendigheter i forhold til selvforsvar i denne saken etter min mening
Back to top
Robin
Rutinert

PostPosted: 03.11.2018 18:41    Post subject: Reply with quote

Altså, situasjonen var truende. Er det i alle fall konsensus om det på forumet?

En rabiat hissig sjåfør som kjører sakte etter NB og kjæresten og roper skjellsord. Han kaster en flaske, kjører opp på fortauet foran dem (for å avskjære dem?) og går ut av bilen. Dette hadde i alle fall jeg tolket som en truende situasjon, altså en som skulle ta meg eller enda verre, kjæresten min som det virket som han hadde et spesielt dårlig syn på (ludder osv).

Er det virkelig da fortsatt galt, i følge forumbrukere, å slå først? Er det bedre å vente til en enten blir slått til selv, eller verre, at kjæresten blir slått til?
Back to top
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 03.11.2018 18:50    Post subject: Reply with quote

Hadde det vært i USA ville taxisjåførn vært bura inn med en kausjon på 80 mill dollar. Mens Bendtner ville blitt senatorkandidat - istedet for Ted Bush.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 18:51    Post subject: Reply with quote

Ja situasjonen var truende nok til at om Bendtner hadde gitt fra seg en femtilapp så hadde sjåføren sannsynligvis gitt seg.

Machokulturen som skisserer her finnes fullt levende i land nær ekvator hvor folk blir slått ned for et stygt blikk og ingenting. Heldigvis har vi forflyttet oss fra middelalderen her til lands. Man trenger ikke å slå ned noen for å stå opp for seg selv. Det er en kortslutning.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 18:59    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Vet ikke helt hva jeg skal si om dette våset. For det første har jeg da aldri forherliget vold, og har heller aldri vært voldelig. Om noen oppsøker meg, slenger masse dritt og opptrer fysisk truende og jeg vurderer det dithen at det er sannsynlig at vedkommende går til fysisk angrep så står jeg ikke venter på å få meg en på trynet dog. Det handler ikke om å spille tøffing eller å ivareta noe ære, men en selvforsvarsmekanisme. Om du konstant er i konflikter på byen så bør du kanskje heller se seg selv i speilet og vurdere din egen adferd i stedet ? Om du er like lite tolerant for andre synspunkter og begynner å slenge dritt der også, så forklarer det jo en hel del.

La meg sitere det som er bakgrunnen for kommentaren min (av brukeren Hentesveis):
"Når en mann kaller dama di for ett luderr, og kaster en flaske etter deg er det helt greit å dele ut en knyttneve.
Så er det i strid med loven. Ok. Men da tar man straffen og går videre. Om mannfolka på forumet her er så lite mannfolk at de vil akseptere at dama si blir kalt ludder og at de får kasta ting etter seg får det stå for deres egen regning."

Jeg sa ingenting om hvem som startet konfliktene, jeg bare sa at jeg har vært i en god andel konflikter (det kommer med å drikke alkohol og være på byen). Og de fleste kan prates ut av det hvis man ikke er komplett idiot.

Sløvsekken wrote:

machiavelli wrote:

For en sammenlikning... Rolling Eyes

Du mener jo tross alt at dersom man herser med noen som må man forvente konsekvensene av det. Er liksom fritt fram for å bruke vold dersom man oppfører seg på en gitt måte. Det er satt på spissen, men det handler om holdningen om at man som offer har ansvar fordi man oppførte seg på en gitt måte.

Sløvsekken wrote:

Han kjører etter dem, opptrer truende og kaster en flaske. Hva som hadde skjedd om Bendtner hadde trekt seg unna får man aldri vite, men sjåføren opptrer truende, og sier også i telefonsamtalen i forkant at han har tenkt å utøve vold. Han kom aldri dit, men det sier litt om sinnstilstanden til vedkommende, og hvordan han kan oppfattes av en som blir utskjelt og kastet gjenstander på av han. Jeg tror de fleste ville oppfattet det ganske truende og vurdert at det var en legitim fare for at han kunne gått fysisk til verks. Da kicker det også fort inn selvforsvarsmekanismer hos mange. Så nei, det handler ikke om å være "macho taper" som du så elegant kaller det.

Er det riktig å slå ? Naturligvis ikke, men det er veldig formildende omstendigheter i forhold til selvforsvar i denne saken etter min mening

Og alt dette er truende adferd ja. Men på lik linje med at politifolk ikke skal skyte folk som hytter med neven mot de så slår man ikke til folk i kjeven fordi de oppfører seg truende.

Macho taperkultur er holdningene til de på forumet her som hevder at man er "lite mann" om man ikke slår til folk som prater piss til de eller fornærmer. Eller at taxisjåføren fortjente det fordi han var aggressiv og sinna. Det vitner om lite intelligens fordi man løser ting med vold som kunne vært løst med å bruke hjernen.
Back to top
GuitarHero
Senior

PostPosted: 03.11.2018 19:05    Post subject: Reply with quote

Flaks at Operasjon Stråmann ledes av en med veldig høy intelligens, i det minste Rolling Eyes
Back to top
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 03.11.2018 19:25    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
Quote:
Taxisjåføren sier «ludder», til en av de to. Han sitter alene i taxien og ringer noen og forteller at han nettopp hadde Bendtner som taxikunde. Han kaller Roepstorff «ludder» også i telefonen.

Videoen viser videre at taxisjåføren kjører for å lete etter Bendtner fordi han ikke betalte. «Jeg skal slå ham», sier han i telefonsamtalen.

Etter å ha ringt en kollega, snudde taxisjåføren og kjørte etter paret. Han erkjente i retten at han hadde sagt at han «sverget ved sin mors grav, at han skulle slå eller smadre Bendtner». Da han fant paret ved Nasjonalbanken fortsatte han å rope ukvemsord, og kastet en metallboks etter dem. Han gikk ut av taxien og mot Bendtner, og da slo RBK-spissen ham i fjeset.

Han forteller at personen han pratet med i telefonen, var en kollega. Han bestemte seg for å finne Bendtner.

Taxisjåføren sier han kastet en brusboks etter Bendtner og Roepstorff, men at han var cirka fem meter fra å treffe.

Taxisjåføren får spørsmål fra sin egen forsvarer, Mette Grith Stage. Han sier blant annet at han ikke burde slengt skjellsord til Roepstorff. Han kalte henne blant annet «ditt fuckings lille ludder».

Han ropte «fuckings ludder» og andre ting til meg og min kjæreste som var ubehagelig. Han kjører etter oss mens vi går. Han kjørte inn på sykkelstien og kjørte etter oss, sier Bendtner.

Overvåkingsvideo fra taxien viser at Bendtner og kjæresten hadde blitt uenig med taxisjåføren om veien som ble valgt under kjøreturen hjem, og paret forlot taxien etter 400 meter. Videoen viste at taxisjåføren ropte «ludder» mot paret gjentatte ganger mens de gikk vekk.

Aktor mener taxisjåføren kastet gjenstanden mot Bendtner og Roepstorff med stor kraft. Hun legger også vekt på at han i telefonsamtalen med kollegaen sa «jeg skal slå ham, ved min mors grav, jeg ska slå».

Merkelig at sjåføren ble frifunnet. Han kjørte inn på en sykkelsti etter en kunde som ikke vil betale 52kr, roper skjellsord og kaster en gjenstand mot de. Før det har han ringt en venn og sagt at han skal kjøre for å lete etter Bendtner og sier "jeg skal slå ham, ved min mors grav, jeg ska slå". I tillegg er det merkelig at Bendtner skal få strengere straff fordi volden ble utført mot en taxisjåfør. Det var jo taxisjåføren som kjørte etter og oppsøkte kunden. Sjåføren viste det var Bendtner som "stakk" fra regningen. Da kunne han, som sikkert også er instruksen fra taxiselskapet bare anmeldt ham.

Helt enig. Svært merkelig at han som framprovoserer hele greia, og opptrer svært truende, han blir frikjent. I USA er det å følge etter noen med bil ansett som bruk av dødelig våpen. Med mindre det er snakk at sjåføren dro "vanskelig-oppvekst"kortet eller et annet svært vanlig politisk korrekt kort da...
Rosenvingen
Senior

PostPosted: 03.11.2018 19:34    Post subject: Reply with quote

Mange journalister og fans sier at RBK må kvitte seg med Nicklas pga taxi-situasjonen. Ikke bare fordi det han har gjort er straffbart, men også fordi han ikke har spilt så godt. Det å blande sammen to ulike ting, etikk og sport, og la den ene legitimere det andre, blir feil etter min mening.

Nicklas har fått lov av RBK til å dra til Danmark når han måtte ønske og Nicklas svarer på tilliten med å gå ut på byen og drikke alkohol mens han er skadet. Alle andre spillere hadde fått huden full etter en slik hendelse. Men ikke Nicklas.

I følge de som har sett videoen er det ganske voldelige scener som blir vist. Nicklas skader en person i hodet. Kjæresten legger ut melding om at Nicklas beskyttet henne og ikke hadde noe valg og Nicklas selv mener at han selv er offeret. Men det er ikke inntrykket man sitter igjen med. Ja, taxisjåføren kunne helt klart ha taklet situasjonen mer profesjonelt, men det legitimerer ikke blind vold.

Og sammenfaller versjonen som retten har kommet fram til med den Nicklas har presentert for RBK-ledelsen? Jeg spør meg selv om hva ledelsen hadde gjort hvis det var en annen spiller, f.eks Levi. Hvis Levi hadde sparket ned en person på gata så tror jeg ikke han hadde spilt en kamp til i Rosenborg. Og om det stemmer, så synes jeg at Nicklas også burde fått fyken.

Samtidig liker jeg ÅH sitt syn om at når man har sonet dommen sin så skal man også bli tatt imot av samfunnet etterpå. Men ett sted går jo grensen her også. Så hvor går grensen?
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 19:39    Post subject: Reply with quote

Blind vold? Det begrepet vet du tydeligvis ikke hva innebærer.
Back to top
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 03.11.2018 19:41    Post subject: Reply with quote

Rosenvingen wrote:
Mange journalister og fans sier at RBK må kvitte seg med Nicklas pga taxi-situasjonen. Ikke bare fordi det han har gjort er straffbart, men også fordi han ikke har spilt så godt. Det å blande sammen to ulike ting, etikk og sport, og la den ene legitimere det andre, blir feil etter min mening.

Nicklas har fått lov av RBK til å dra til Danmark når han måtte ønske og Nicklas svarer på tilliten med å gå ut på byen og drikke alkohol mens han er skadet. Alle andre spillere hadde fått huden full etter en slik hendelse. Men ikke Nicklas.

I følge de som har sett videoen er det ganske voldelige scener som blir vist. Nicklas skader en person i hodet. Kjæresten legger ut melding om at Nicklas beskyttet henne og ikke hadde noe valg og Nicklas selv mener at han selv er offeret. Men det er ikke inntrykket man sitter igjen med. Ja, taxisjåføren kunne helt klart ha taklet situasjonen mer profesjonelt, men det legitimerer ikke blind vold.

Og sammenfaller versjonen som retten har kommet fram til med den Nicklas har presentert for RBK-ledelsen? Jeg spør meg selv om hva ledelsen hadde gjort hvis det var en annen spiller, f.eks Levi. Hvis Levi hadde sparket ned en person på gata så tror jeg ikke han hadde spilt en kamp til i Rosenborg. Og om det stemmer, så synes jeg at Nicklas også burde fått fyken.

Samtidig liker jeg ÅH sitt syn om at når man har sonet dommen sin så skal man også bli tatt imot av samfunnet etterpå. Men ett sted går jo grensen her også. Så hvor går grensen?

I stedet for å spørre deg selv kan du:
A) Lese det andre forummedlemmer har skrevet om saken tidligere.
B) Lese dommen som er tilgjengelig i de fleste av landets aviser.
C) Reflektere over dine egne utsagn når du plasserer deg selv i scenarioet Bendtner og dama sto ovenfor.
D) Les tidligere poster FØR du later som om du gjør deg opp en mening om en sak som allerede er debattert grundig.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 205, 206, 207 ... 297, 298, 299  Next
Page 206 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb