| View previous topic :: View next topic |
| Banens Beste? |
| Hansen |
|
8% |
[ 6 ] |
| Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Serbecic |
|
0% |
[ 0 ] |
| Hovland |
|
1% |
[ 1 ] |
| Gersbach |
|
1% |
[ 1 ] |
| Vilhjalmsson |
|
2% |
[ 2 ] |
| Lundemo |
|
0% |
[ 0 ] |
| Denic |
|
5% |
[ 4 ] |
| Levi |
|
2% |
[ 2 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| de Lanlay |
|
77% |
[ 55 ] |
|
| Total Votes : 71 |
|
| Author |
Message |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 07.10.2018 20:47 Post subject: |
|
|
Må være åpenbart at Samuel og Yanni er de klart beste kantene vi har, iallefall når de er i form til å holde i 90 minutter.
Dette så ut som Kåre-fotball på sitt verste, men med tanke på alle spillerne som er ute så er ikke det så håpløst, dette kunne gått bra hvis vi hadde et klart spillemønster som alle visste hvordan skulle være, men litt av problemet her er vel at Rini først tilpasset seg de strengene vi hadde å spille på i sommer, dvs Bendtner, Jebali, Meling, Jensen og Trondsen når han ikke kan bruke noen av de blir det tungt. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 07.10.2018 20:49 Post subject: |
|
|
– Det er for dårlig å ikke vinne mot Sandefjord, men av og til er det slike dager. I dag er vi egentlig tilbake på det sporet vi skal være, men det løsner ikke foran mål. Så jeg syns det er ok i dag, sier Søderlund til VG.
For en holdning!Skremmende.Det har bare vært sånne dager i år,Kan ikke huske en kamp vi har spilt fantastisk.
Ikke rart vi taper om spillerne tenker sånn. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 07.10.2018 20:50 Post subject: |
|
|
| Blir sikkert bedre med Bendtner tilbake (kan det bli værre?) men synes det er merkelig når folk fremstiller det som om det offensive spillet var så mye bedre med Bendtner. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
|
|
| RBKSandvika wrote: | | snegle wrote: | Hansen 3 - upresis og nestenmål
Gersbach 4 - litt lettere arbeidsforhold
Serbesisc - 5 - brukbar
Hovland 5 - brukbar
Reitan 4 - brukbar bakover lite med framover
Matti 5 - innsats men manglende presisjon
Denic 4 - variabel
Dølle - 7 innsats og herlig driv med ball
Søder 5 + 1 for mål
Levi 3 - rykk tilbake til start
100% 5 - lovende men lite produkt foreløpig |
Bortsett fra at jeg syntes Denic og Dølle begge fortjener 6 er jeg enig denne.
Gleder meg som en UNGE til Niklas er tilbake. Vi ser nå hvor avhengig vi er av ham. |
Uenig. Denic var fryktelig dårlig i dag. Gikk tregt, upresist og gikk aldri fremover. Slik var det med alle ute på banen. Forventer litt innsats og fandeninvolskhet. Null niks nada.
Hansen 3
Gersbach 3
Serbesisc - 4
Hovland 5
Reitan 3
Matti 4
Lundemo 3
Denic 2
Dølle - 4
Søder 4
Levi 2 |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
|
|
| WT62 wrote: | Vi får gå for topp 3 i år, blir ikke mye poeng heretter med dette spillet.
Coolen kan iallefall glemme sitt kandidatur til trenerjobben, SIB bør virkelig gå i seg selv mhp spillerlogistikk og det er på tide med nytt blod i styret.
Vi kan rett og slett ikke fortsette slik. |
Så det er Coolen sin skyld at vi har 9 mann ute med skade, hvorav de fleste tilhører en toppet 11'er ? Nå håper riktignok jeg også på et annet navn til 2019, men synes det blir for dumt å klandre Coolen for alt som ikke stemmer om dagen. Han har ikke akkurat fått gode forutsetninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.10.2018 20:52 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | Vi får gå for topp 3 i år, blir ikke mye poeng heretter med dette spillet.
Coolen kan iallefall glemme sitt kandidatur til trenerjobben, SIB bør virkelig gå i seg selv mhp spillerlogistikk og det er på tide med nytt blod i styret.
Vi kan rett og slett ikke fortsette slik. |
SÃ¥ vi skal bytte spillere, trener, sportslig leder, og styre?  |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 07.10.2018 20:52 Post subject: |
|
|
| Nok en svak kamp under Coolen. Er vel ganske åpenbart at han ikke blir Rosenborgs neste trener. Har sikkert det faglige på plass, men virker som han mangler noe for å ta Rosenborg videre etter Kåre. Blir rett og slett for traust. Litt for mye Jönsson over han. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 07.10.2018 20:58 Post subject: |
|
|
Overlater Børson til de som kan dette med fotball, men har ikk noen godfølelse i kveld... _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 07.10.2018 20:59 Post subject: |
|
|
Forutsetningene for at RBK skal gjøre det bra er at medlemmene faktisk evner å velge riktige personer til styret. Jeg må jo si det er spesielt å se RUne Bratseth i styret som har gjort flere kardinalfeil opp gjennom.
Styret har ikke gjort jobben sin. De har ikke sett elendigheten som har pågått hvertfall et år, om ikke my lenger. Det er helt åpenbart at de har ikke trent riktig over lang, lang tid. Vi mangler godt trente spillere som tåler masse fullspurter gjennom 90 minutter. Dette gjør at innsatsen, aggresiviteten og gjennvinningen er altfor dårlig. Vi står ofte lavt med laget, gir motstanderen god tid til å bygge opp angrepene sine. Dette har bare blitt værre og verre. Det er ganske rart at de ikke har lært av tidligere år. Nå er vi liksom tilbake til Perrytida all over again.
Angrepsspillet har vi alle talt mye om. Jeg trenger vel ikke å skrive noe mer enn: Ingen plan, upresist spilt frem etter mye støtte, brudd. Dette skjer 90% av tiden. Gørrkjedelig og veldig lite effektivt.
Vi slår ikke Sandefjord og vi ser kanskje at vi er et knapp bedre, men det er helt utrolig at det går ant å få oss så dårlig som vi er.
Et annet spørsmål er hvorfor ble Trond Henriksen assistent under Coolen? Når har det gått bra med Trond Henriksen som en del av A-laget uten at det har vært en sterk trener der? Igjen gjør styret feil med ansettelser i viktige stillinger. SKremmende at disse skal velge ny trener. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 07.10.2018 21:01 Post subject: |
|
|
Blir også skremt over hva coolen sier på rbk.no..Han har tydligvis sett en annen kamp en oss.
Typisk en trener som roter i blinde,Prøver og finne noe positivt og fortelle.
Vi skapte knapt sjanser,og vi er alt for omstendlige.
Og vi legger oss lavt til tider og lar sandefjord trille ball på vår egen halvdel..HALLO,vi skal ikke la motstanderen stå og styre kampen på vår egen hjemmebane.
V presser ikke som et lag,Vi tar ikke kontringer.Vi får resultat fordi vi har bedre spillere enn sandefjor i enkelte posisjoner.
Artig og høre lepizig spillerne bli overrasket over hvor dårlig RBK er.
Vi har store forventinger til RBK.Derfor er ikke dette nivået holdbart for en av skandianvias største klubber.
Om coolen virkelig er fornøyd,Bør han holde seg til junior spillere.
Last edited by EspN on 07.10.2018 21:06; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 07.10.2018 21:04 Post subject: |
|
|
Det som skremmer meg mest, er at så lenge vi ikke får kommet rundt på kantene, har vi NADA å komme med. Jeg skulle bare ønske at vi fikk se minst EN gang i løpet av en kamp, at noen slår inn på første, istede for å vende for å få den på godfoten. Vi er nødt til å klare å variere måten vi angriper på. Vi er eliteseriens dårligste sentralt i banen. Sandefjords teknisk mer begavede spillere hadde en mye bedre evne til å holde på ball.
Alt i alt synes jeg Reitan hadde en ok kamp, og jeg synes han skal få flere muligheter. Adegbenro var et friskt pust, men vi fikk satt ham opp alt for sjelden i de minuttene han var på banen. Men nå bør det være tydelig at Coolen ikke er mannen som skal lede oss videre _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 07.10.2018 21:09 Post subject: |
|
|
Blir for dumt å skylde på at vi har mange skader for at spillet ser helt amøbe ut. Vil påstå at som og si alle spillerne vi hadde på banen i dag hadde kunnet gått inn på Sanderfjord og forsterka dem. Kanskje med untak av han som scora målet dems. At vi tar poeng få grunnlag av ei straffe er en skam. Vi må score på sjansene våre. Reddes av ei straffe er ikke godt nok uansett om den er helt fortjent (som idag) eller ikke. Har ikke hatt en så sur smak i munnen av en kamp siden Valur kampen da vi vant 3-1 etter 2 straffer til oss og en til Valur.
Om noen av spillerne er fornøyd med det de viste på banen idag så kan de bli med Sandefjord laget for de har ikke en dritt å gjøre i et lag som skal vinne kamper _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 07.10.2018 21:32 Post subject: |
|
|
| Rekdal hadde en god kommentar på oss tidligere i år. At vi har den beste førsteellveren, men at resten av stallen kanskje ikke er så god som mange i Trondheim tror. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7402 Location: South-west coast exile
|
Posted: 07.10.2018 21:36 Post subject: |
|
|
| Det er jeg helt enig i. Noen av benkevarmerne våre er mer eller mindre begredelige. Bredde på 3. Div-nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 07.10.2018 21:38 Post subject: |
|
|
Kom igjen da folkens.
Greit nok at 2 laget vårt(med flere spillere som er kommet tilbake fra lange skadeavbrekk) ikke klarer å slå Sandefjord og ta med at vi har spilt 7 kamper på tyve dager men å slakte Coolen for dette blir useriøst. Han måtte vell i tillegg gjøre endringer tett opp mot start.
Mulig det bare er meg men jeg forventer ikke at våre backupspillere skal være på høyde med Sandefjord, som har vist seg svært vanskelig å slå i det siste.
Vi var ikke gode i dag men reservene kjempet til seg en uavgjort som kan vise seg å bli meget viktig i innspurten.
Vi trenger ikke klage på ALT hele tiden. Vi må velger våre fighter og ikke spy negativitet hele tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
Posted: 07.10.2018 21:45 Post subject: |
|
|
"Morsomt" å lese folk som mener spillet i kveld ikke kan unnskyldes av skadene. RBK har 9 – ni – spillere fra startelleveren ute. Selvsagt preges laget av at de beste spillerne er ute. Og selvsagt blir samhandlingen ræva. Til tross, spillemessig var det egentlig ikke så ille (ut fra forutsetningene).
Men forklaringer/unnskyldninger til side, kveldens kamp var begredelige saker. Nå er det kun én ting som gjelder: bygge opp spillerne i landslagspausen og komme tilbake sulte og fulle av energi. Bare å spare spillere i Europa League for å fokusere på serien. Gullet skal ikke glippe!
Hansen 4
Reitan 3
Gersbach 2
Hovland 5
Serbesic 4
Lundemo 3
Matti 4
Denic 3
De Lanley 5 BB
Søder 3 (+1 for gåll)
Levi 3 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 07.10.2018 21:48 Post subject: |
|
|
Irriterer meg også veldig av at Levi tar cornere fra venstre. Innoverskrudde cornere er ti ganger så vanskelige å forsvare seg mot en utoverskrudde.
Det skal være knallhardt, innoverskrudd med sikte på fem-meter, det er slikt det blir oftest mål av, og det er egentlig amatørmessig med utoverskru og korte varianter og annet tull. Kanskje Levi var den beste dødballfoten vi hadde på banen, men jeg er temmelig sikker på at f eks Yanni burde ha tatt cornere fra venstre istedenfor.
Er egentlig rimelig trygg på at Eggen (gitt at han hadde helse til å jobbe fulltid med det) ville ha vunnet serien klart selv om dagens ellever var førstevalg. |
|
| Back to top |
|
 |
Gjfs Proff
|
Posted: 07.10.2018 22:00 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: |
Er egentlig rimelig trygg på at Eggen (gitt at han hadde helse til å jobbe fulltid med det) ville ha vunnet serien klart selv om dagens ellever var førstevalg. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 07.10.2018 22:03 Post subject: |
|
|
Børs:
3 til alle mann _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 07.10.2018 22:03 Post subject: |
|
|
Vraket tre mann rett før start
– I hvor stor grad er det lov å bruke som forklaring at dere mangler ni mann som alle normalt sett er inne i førsteelleveren?
– Nei, jeg liker ikke unnskyldninger. Men klart, det er ikke veldig bra når tre mann som skulle starte kampen får høre to timer før kampen at de likevel ikke skal spille.
Spriker litt med det som ble sagt av Rini _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 07.10.2018 22:26 Post subject: |
|
|
Deilig og høre en helland som er kritisk,Og en hansen som er piss forbanna i garderoben.
Helland påpeker problemet,Vi avgjør på indvidulle prestasjoner og ikke kollektive prestasjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3664 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 07.10.2018 22:37 Post subject: |
|
|
Er det mulig?
NÃ¥ har de funnet fram lupen og har finstudert bildene hos eurosport.
Så nå sitter de i studio og mener at Serbecic skulle blitt avblåst på situasjonen der vi fikk straffe.
Fordi det skjedde en forseelse som begynte 0,8 sekunder før Søder sin.
At de orker??
Mens handsene i Bergen knapt nevnes.
Kjenner jeg er så lei de forbanna mediene  |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 07.10.2018 23:02 Post subject: |
|
|
| Makkverk wrote: | | kentosd wrote: | | Spent på hvordan formen til Trondsen er i dag. |
Hehe, vi fikk vel bekreftelsen nå på at heller ikke han tåler store mengder gift i kroppen kvelden/natta før kamp.  |
Trist at spillerne er på fylla før kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 07.10.2018 23:05 Post subject: |
|
|
Er selvsagt en ulempe med 9 mann ute, men se likevel på laget vi stilte, masse ES og EL erfaring utpå der, mer enn nok til å slå Sandefjord.
Poenget mitt er at vi spiller like planløst uansett lagoppstilling, trille ball i backfireren, Hovland prøver en langpasning i ny og ne samt ett utall oppspill mot frisparkmaskinen Søderlund. Og vi skal vel kunne forlange av våre mest beste menn at de klarer å treffe en medspiller med en upresset pasning?
Det som provoserte meg mest på slutten var at spillerne gjemte seg bort, isteden for å gi jernet de siste 10, løpe og gjøre seg spillbare så var det åpenbart noen andre som skulle fikse det. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 07.10.2018 23:12 Post subject: |
|
|
Likte denne fra VG's kampreferat om Søderlund's straffe:
"Søderlund trippet som om han var en trøndersk utgave av Paul Pogba" _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
|